دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی مدرن

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی مدرن

روش تهیه بستنی

روش تهیه بستنی 

 

 

bastani 

برای دیدن روش پخت روی ادامه مطلب کلیک کن

آرشیو برای انواع بستنی

دسر آناناس با بستنی

مواد لازم:

آناناس1 عدد متوسط
بستنی وانیلی200 گرم
توت فرنگی 100گرم

 روش تهیه:
یک عدد آناناس متوسط انتخاب کنید؛ دقت کنید که آناناس کمی رسیده باشد.
قسمت تاج آناناس را با دست بکنید سپس خود آناناس را به صورت اریب برش بزیند. (مانند تصویر)
خود آناناس را به عنوان ظرف این دسر در نظر بگیرید. سپس با چاقو میوه یا گوشت آناناس را از دور تا دور پوست خالی کنید.
 با قاشق بستنی (اِسکوپ) از میوه ی آناناس توپ هایی درست کنید و کنار بگذارید.
 با همان قاشق مخصوص یا اِسکوپ، از بستنی وانیلی هم چند توپ بردارید و کنار بگذارید.
توت فرنگی ها را اگر درشت بود، چهار قسمت کنید و اگر ریز بود، درسته استفاده کنید. داخل پوست آناناس را که به صورت یک کاسه در آمده است با تمام این مواد پُر کنید و آن را  یک ساعت داخل فریزر بگذارید تا طعم میوه ها و بستنی به خود یکدیگر برود.
این دسر را می توانید پس از یک ساعت سرو کنید. این دسر را با میوه های دیگر مانند گیلاس، انگور بنفش، هلو و زردآلو نیز می توانید تهیه کنید.

بستنی با تمشک

bastani

مواد لازم برای شش نفر

شیر: سه لیتر

تخم‌مرغ: سه عدد

پودر قند: 400 گرم

وانیل: یک قاشق چای‌خوری

تمشک و مربای تمشک‌: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا شیر را بجوشانید و به آن وانیل اضافه کنید. سپس زرده‌های تخم‌مرغ را با پودر قند بزنید تا رنگ آن سفید شود. سپس شیر نیم گرم را کم‌کم در آن ریخته و مخلوط کنید. سپس آن را روی شعله ملایم به هم بزنید، پیش از اینکه جوش بیاید بردارید، اما بهتر است شیر و تخم‌مرغ را میان ظرف آبجوش بگذارید، توجه داشته باشید که نباید مایع غلیظ شود و باید آن را از روی شعله بردارید، وقتی سرد که شد در ظرف‌های مخصوص بستنی بریزید و بگذارید در فریزر خودش را بگیرد. پس از اینکه بستنی حاضر شد، آن را داخل ظرف‌های مخصوص بستنی سرو کنید و سپس مانند تصویر با چند قاشق مربای تمشک و خود تمشک تزئین کنید.

بستنی توت ‌فرنگی

m-224-2-17

مواد لازم برای چهار نفر:

شیر: یک لیوان

نشاسته: 25 گرم

شکر: 25 گرم

تخممرغ: یک عدد

وانیل: کمی

توتفرنگی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا شیر را بجوشانید و نشاسته را به آن اضافه کنید تا چند دقیقه بجوشد سپس زرده تخممرغ را که با شکر خوب هم زدهاید به آن اضافه کنید و هم بزنید. یادتان باشد سفیده تخممرغ را باید آنقدر بزنید تا کف کند، وقتی که آماده شد آن را به مایه اولیه اضافه کنید آنگاه وانیل را هم بیفزایید البته هنگامی که وانیل را اضافه میکنید باید چند توتفرنگی را هم در مخلوطکن خرد کرده و به آن اضافه کنید این مخلوط بیش از دو دقیقه احتیاج به پختن ندارد، اگر بیشتر از این شود، مایه خراب خواهد شد. سپس ظرف را کنار بگذارید تا سرد شود، مثل دستور تهیه دیگر بستنیها، حالا شما باید آن را سرو کنید، برای این کار میتوانید کمی بستنی را داخل لیوان بریزید، سپس چند قاشق مربای توتفرنگی، بریزید سپس دوباره با قاشق، بستنی در لیوان بریزید و در پایان برای تزئین مانند تصویر چند توتفرنگی هم روی بستنی بگذارید.

آشپزی بستنی خامه‌ای (سنتی)

مواد لازم:

شیر: دو لیوان

نشاسته: پنجاه گرم

شکر: پنجاه گرم

تخم‌مرغ: دو عدد

وانیل: مقداری

زعفران: یک قاشق مرباخوری

خامه: 150 گرمطرز تهیه:

بستنی خامه‌ای یا زعفرانی و یا سنتی از بستنی‌هایی است که در بین خانواده‌های ایرانی بسیار متداول می‌باشد. تهیه آن به شرح ذیل است: ابتدا شیر را بجوشانید و نشاسته را به آن اضافه کنید تا چند دقیقه بپزد. زرده تخم‌مرغ را که با شکر خوب هم زده‌اید را به آن اضافه کنید و بهم بزنید. سفیده تخم‌مرغ را باید آنقدر بزنید تا کف خالصی شود. آن را هم داخل مایع بریزید. سپس وانیل و زعفران را هم به آن اضافه نمایید. این مخلوط بیش از دو دقیقه احتیاج به پختن ندارد. سپس ظرف مایع را بگذارید تا سرد شود. آن‌گاه مخلوط را به همراه خامه هم بزنید و در ظرف مخصوص بریزید و داخل فریزر بگذارید تا زمان سرو کردن آن برسد. البته می‌توانید مخلوط را در لیوان‌های مخصوص بریزید و داخل فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد

ژله بستنی در ظرف گرمکی

آشپزی- در میان صیفی‌جات تابستانی، گرمک یکی از پرخاصیت‌ترین آنهاست که فقط مدت زمان محدودی در میوه‌فروشی‌ها یافت می‌شود.
این میوه را که در مقایسه با طالبی کمتر شیرین است، می‌توانید همراه با بستنی ژله‌ای میل کنید تا کمبود شیرینی آن با بستنی جبران شود.

البته اگر گرمک پیدا نکردید، از طالبی هم می‌توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای 8نفر:

- گرمک یا طالبی متوسط؛ یک عدد
- ژله طالبی، یک بسته
- بستنی وانیلی؛ یک و نیم لیوان
- آب جوش؛ یک لیوان

 

روش تهیه:

1 – ابتدا گرمک یا طالبی را بشویید و با چاقوی تیز به 2قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس تخم‌های داخل هر نیمه را خارج کرده و گوشت آنها را با استفاده از قاشق‌ یا چاقویی کوچک تا یک‌و نیم‌سانتی‌متری پوست، خالی کنید.

2 – گوشت طالبی یا گرمک را با چاقو به قطعات ریز خرد کنید و داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. حالا هر کدام از پوسته‌ها را داخل کاسه‌ای متناسب با اندازه آنها قرار دهید.

3 – بستنی وانیلی را از فریزر خارج کنید و کمی صبر کنید تا در هوای معمولی اتاق کمی شل شود.
در این فاصله، کاسه بلوری متوسطی آماده کنید و پودر ژله را در آن بریزید. سپس آب جوش را اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا پودر ژله به‌طور کامل در آب جوش حل شود.

4 – به جای اینکه طبق روش معمول درست کردن ژله، آب سرد اضافه کنید، یک و نیم لیوان بستنی کمی شل شده را در کاسه محتوی محلول ژله‌ای بریزید و خوب هم بزنید.

5 – هر یک از نیمه پوسته‌های گرمک یا طالبی را با مقداری از گرمک یا طالبی خرد شده به همراه بستنی ژله‌ای مایع پر کنید. سپس پوسته‌ها را به یخچال انتقال دهید و چند ساعت صبر کنید تا بستنی ژله‌ای داخل گرمک یا طالبی کاملا سفت شود. پس از آن شما می‌توانید با چاقو هر نیمه را به چند قسمت تقسیم کنید. به این ترتیب خواهید دید که بستنی ژله‌ای نیز همراه با گرمک یا طالبی بریده می‌شود

پاستیل ژله ای

مواد لازم :
پکتین 10 گرم
پودر تارتار 10 گرم
گلوکز مایع 100 گرم
شکر 450 گرم
آب 500 میلی لیتر
شکر اضافی 12 گرم
اسانس دلخواه و رنگ مجاز به میزان لازم

 

 

طرز تهیه:
ابتدا پکتین را همراه 450 گرم شکر کاملا مخلوط کرده و همراه آب روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا شکر در آن حل شود.

سپس گلوکز مایع را به مواد روی حرارت می افزاییم. بعد از چند دقیقه پودر تارتار را در کمی آب سرد حل کرده و به باقی مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا مواد به جوش آید و غلیظ شود. برای تعیین غلظت می توانیم مقداری از مواد را در یک ظرف بریزیم. اگر مواد سریعا بسته شد، یعنی غلیظ شده است.

در این مرحله چند قطره اسانس به همراه رنگ دلخواه را می افزاییم.

سپس در سینی تقریبا گودی که سطح آن را با شکر نم دار( مخلوط شکر با کمی آب ) پوشانده ایم ، می ریزیم و با قالب مخصوص آن را قالب می زنیم.

بعد از این در فر قرار می دهیم و دوباره روی سطح پاستیل ها را با شکر نم دار می پوشانیم.

30 دقیقه صبر می کنیم تا پاستیل ها آماده شود.

فالوده خانگی

مواد لازم :

نشاسته ——– 250 گرم

آب ———- 2 لیوان

گلاب ——– یک سوم لیوان
طرز تهیه :
آب و نشاسته را مخلوط کرده و در قابلمه نچسب می ریزیم ، و آن را روی حرارت اجاق قرار داده و با قاشق چوبی مرتب به هم می زنیم تا مایه فالوده بجوشد . سپس گلاب را اضافه کرده و آن را به هم می زنیم تا غلیظ و کاملاً کشدار و سفت شود و مانند توپ در وسط قابلمه قرار گیرد ( برای این کار باید حداقل 20 دقیقه وقت صرف کنیم ) . سپس در ظرف بزرگی ، آب و یخ فراوان می ریزیم و آن را نزدیک چرخ گوشت قرار می دهیم ، پنجره چرخ گوشت را به آن وصل کرده و مایه فالوده را در چرخ می ریزیم . ظرف یخ را طوری قرار می دهیم که رشته های فالوده داخل آن بریزد . مرتب و به آرامی ، با دست آن را زیرورو می کنیم . ( بهتر است این کار با دستکش انجام شود تا دست یخ نکند ) .

پس از اتمام کار مقداری یخ را خرد کرده و کمی گلاب و شربت آبلیمو اضافه می کنیم . در موقع سِرو می توانیم روی آن کمی شربت آبلیمو بریزیم و با یک حلقه لیمو ترش برش زده ، آن را تزئین کنیم .

بستنی میوه ای

مواد لازم :

یک کیلو توت فرنگی

30 گرم ثعلب

250 تا 300 گرم شکر
طرز تهیه:
توت فرنگی را در مخلوط کن ریخته ، و شکر و ثعلب ( ماده پودری برای غلیظ کردن بستنی و مربا) مخلوط شده را کم کم به آن اضافه کنید و در ظرف استیل بریزید و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد. ظرف را از فریزر خارج کرده با همزن آن را بزنید تا به حالت کشی درآید. این عمل را 3 بار تکرار کنید تا بستنی کاملاً کشدار شود. این نوع بستنی را می توان با انواع میوه ها و آبمیوه ها تهیه نمود. برای تزئین آن هم می توان از توت فرنگی حلقه شده، دو یا سه عدد گیلاس ساقه دار یا یکی دو پره پرتقال دو پوسته شده ویا موز استفاده کرد.
نکات تغذیه ای :
توت فرنگی دارای ویتامین هایE,B,C بوده و از نظر ویتامینC غنی است. همچنین دارای املاح کلسیم، آهن و فسفر است. مصرف این میوه علاوه برانواع ویتامین ، املاح و آب که هر کدام اثرات خود را بر بدن اعمال می کنند، دارای خاصیت تقویت کننده، ملین وخنک کننده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد