دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی مدرن

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی مدرن

انواع خورش

                                   پخت انواع خورشت

 

                        m-224-2-18

آرشیو برای انواع خورش

دال عدس

مواد لازم :
عدس قرمز 2 پیمانه
پیاز بزرگ 1 عدد
سیر له شده 2 قاشق سوپخوری
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سیب زمینی متوسط 2 عدد
لیمو عمانی 2 عدد
ادویه 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1 قاشق غذاخوری
روغن 1 قاشق غذاخوری
تمبر هندی به میزان دلخواه

 

 

طرز تهیه :
ابتدا پیاز را با روغن سرخ کنید. پیاز که طلایی شد، سیر را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس رب گوجه فرنگی، فلفل، ادویه، لیمو عمانی، سیب زمینی و عدس را با هم به آن اضافه کنید. حرارت شعله را کاملا ملایم کنید تا با بخار بپزد. هر از چند گاهی همه مواد را زیر و رو کنید تا به ته ظرف نچسبد، زیرا عدس قرمز فورا می چسبد. بعد از اینکه غذا آب انداخت، تمبرهندی، نمک و آب را به میزان لازم اضافه کنید و اجازه دهید مواد کاملا بپزد. وقتی غذا جا افتاد، زیر آن را خاموش کنید و با گوشت کوب، دال عدس را کاملا بکوبید. این غذا را می توانید با ترشی هم بخورید.

خورش انار

m-224-2-18

مواد لازم:

گوشت: نیم کیلو

مغز گردو: یک پیمانه

سبزی (شامل تره، جعفری، گشنیز و شوید): دو پیمانه

پیاز متوسط: یک عدد

دانه انار: نصف پیمانه

رب انار: یک پیمانه

گلپر در صورت تمایل: دو قاشق چایخوری

آبغوره: دو قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

ابتدا گوشت را به صورت قیمه‌ای تکه‌تکه کرده و با کمی پیاز سرخ کنید، سپس مغزگردو را چرخ کنید و با دانه انار و رب انار بجوشانید، آنگاه سبزی را خرد و سرخ کرده و تمام مواد را با گردو مخلوط کنید، سپس گلپر، نمک، فلفل و آبغوره را به آن اضافه کنید و هم بزنید، به روغن که افتاد این خورش انار آماده مصرف است، این خورش با برنج هم بسیار خوشمزه می‌شود همچنین می‌توانید از سیب‌زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید.

خورش بامیه

مواد لازم:
آب گوجه فرنگی 2 پیمانه
سیر رنده شده 2 حبه
آب تمبر هندی 1 پیمانه
نمک زردچوبه و ادویه به میزان لازم
گوشت ماهیچه با استخوان 750 گرم
پیاز سرخ شده 3 ق.س
بامیه 750 گرم
رب گوجه فرنگی 2 ق.غ
آب 4 پیمانه
طرز تهیه: پیاز و گوشت را در ظرفی می ریزیم و تفت می هیم تا آب گوشت کشیده شود آب گوجه فرنگی را اضافه کرده و مرتبا به هم زده و زمان می دهیم تا آب گوجه به خورد مواد برود سپس آب را می افزائیم مقداری ادویه جات و زردچوبه و سیر رنده شده را اضافه می کنیم. سپس 4 پیمانه آب می ریزیم تا گوشت پخته شود. سرو ته را زده و خوب می شوریم بامیه ها را در کمی روغن تفت داده بعد از پخته شدن گوشت ها اضافه می کنیم. بامیه که پخته شد آب تمبر هندی و کمی نمک می زنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا غلیظ شود.

خورش آلو اسفناج

گوشت مرغ 500 گرم * اسفناج 500 گرم * لوبیای چشم بلبلی 1 پیمانه * پیاز داغ ½ پیمانه * آلو خورشی 8 تا 10 عدد * نمک و فلفل و زردچوبه و روغن به میزان لازم * تره فرنگی 2 ساقه * آب نارنج یا آبغوره 2 قاشق غذاخوری *

اسفناج ها را به همراه تره فرنگی خوب شسته و خرد می کنیم و تفت می دهیم. لوبیای چشم بلبلی را خیس کرده و جداگانه می پزیم. گوشت مرغ را به همراه پیاز داغ با کمی نمک و فلفل تفت می دهیم و بعد از اضافه کردن 3 لیوان آب زمان می دهیم به مدت 20 دقیقه . بعد از 20 دقیقه اسفناج و تره فرنگی تفت داده شده را به همراه لوبیای چشم بلبلی و آلو خورشی اضافه می کنیم. بعد از 30 دقیقه خورش آماده است . زیر حرارت را خاموش کرده و اب نارنج یا آبغوره را می افزائیم و سرو می کنیم.

خورش آلو اسفناج

گوشت مرغ 500 گرم * اسفناج 500 گرم * لوبیای چشم بلبلی 1 پیمانه * پیاز داغ ½ پیمانه * آلو خورشی 8 تا 10 عدد * نمک و فلفل و زردچوبه و روغن به میزان لازم * تره فرنگی 2 ساقه * آب نارنج یا آبغوره 2 قاشق غذاخوری *

اسفناج ها را به همراه تره فرنگی خوب شسته و خرد می کنیم و تفت می دهیم. لوبیای چشم بلبلی را خیس کرده و جداگانه می پزیم. گوشت مرغ را به همراه پیاز داغ با کمی نمک و فلفل تفت می دهیم و بعد از اضافه کردن 3 لیوان آب زمان می دهیم به مدت 20 دقیقه . بعد از 20 دقیقه اسفناج و تره فرنگی تفت داده شده را به همراه لوبیای چشم بلبلی و آلو خورشی اضافه می کنیم. بعد از 30 دقیقه خورش آماده است . زیر حرارت را خاموش کرده و اب نارنج یا آبغوره را می افزائیم و سرو می کنیم

خـورش بـه

مواد لازم برای چهار نفر:

گوشت بی‌استخوان: بیش از نیم کیلو

روغن: پنج قاشق غذاخوری

به: یک کیلو   

پیاز: به مقدار لازم

شکر: در صورت تمایل دو قاشق سوپخوری

آبلیمو: نصف فنجان

رب گوجه‌فرنگی: سه قاشق غذاخوری

زعفران آب گرفته: یک قاشق مرباخوری

نمک، فلفل و ادویه: به مقدار لازم

هویج: در صورت تمایل سه عدد

طرز تهیه:

ابتدا گوشت را قیمه‌ای خرد می‌کنیم و با پیاز حلقه حلقه شده سرخ می‌کنیم. سپس به مقدار کافی در قابلمه‌ آب می‌ریزیم و می‌گذاریم بپزد، سپس «به» را پوست می‌کنیم و به قسمت‌های مساوی تقسیم می‌کنیم، اگر دوست داشتید خورش شما هویج هم داشته باشد، هویج‌ها را خوب شسته و تکه‌تکه می‌کنیم، به یاد داشته باشید، «به» را هم باید مانند سیب‌زمینی خرد کرده و تفت دهیم، (کمی سرخ می‌کنیم) و سپس داخل گوشت می‌ریزیم، پس از این مرحله شکر (اگر دوست داشتید)، آبلیمو، رب گوجه‌فرنگی و زعفران را به همراه نمک، فلفل و ادویه به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم تا ملایم بجوشد، باید دقت کنید خورش نباید زیاد جوش بخورد. که «به» و هویج آن له شود، چرا که شما قبلا «به» را تفت داده‌اید.

خورش زمانی آماده است که بوی آن در بیاید، این خورش را، هم می‌توانید با نان میل فرمایید هم با برنج…

آشپزی ایرانی - خورش به

آشپزی ایرانی - خورش به

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد