دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی مدرن

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی

دانلود(تم.بازی.نرم افزار.آهنگ.عکس باحال..)موبایل و رایانه .آشپزی مدرن

روش تهیه انواع ماکارونی

2

آرشیو برای انواع ماکارونی

ماکارونی با سویا و قارچ

2

سویا: یک بسته

پیاز: دو عدد متوسط

قارچ: چهار عدد

ذرت: پنج قاشق غذاخوری

گوجهفرنگی: یک عدد متوسط

رب گوجهفرنگی: سه قاشق غذاخوری

ماکارونی: یک بسته

نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

شما بانوان ایرانی میدانید که برای درست کردن رشتههای ماکارونی باید آب را جوش بیاورید و سپس ماکارونیها را در آن بریزید تا جوش بخورد، سپس آن را آبکش کنید، بهتر است، ماکارونی با سویا را به شکل دم شده میل نکنید، بلکه پس از این که مایه آماده شد، آن را روی ماکارونی بریزید و میل کنید. اما طرز تهیه مایه ماکارونی. ابتدا پیاز را خرد کرده و تفت دهید تا طلایی شود، پس از آن سویا را با گوجهفرنگی رنده شده، رب گوجهفرنگی، نمک و فلفل و در صورت تمایل کمی زردچوبه، به پیاز اضافه کنید و هم بزنید، پس از دقایقی ذرت و قارچ را به آن اضافه کنید. حالا مایه ماکارونی آماده است. در بین بعضی خانوادهها مصرف گوشت محدود است و از طرفی اعضای خانواده این غذا را دوست دارند، پس با جایگزینی سویا به جای گوشت میتوانید غذایی خوشمزه و متنوع میل کنید.

ماکارونی قارچ و میگو

 

مواد لازم برای 6 نفر:

یک بسته ماکارونی

1 کیلو گوجه فرنگی

یک قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی

نیم کیلو میگو

100 گرم کره

یک تا دو قاشق سوپخوری پیاز سرخ کرده

یک تا دو بوته سیر

250 گرم قارچ

به مقدار لازم نمک و فلفل

طرز تهیه:

ظرفی را آب می کنیم و می گذاریم جوش بیاید. میگوها را در آب جوش می اندازیم و یکی دو جوش می دهیم. ماکارونی را در ظرف دیگری جداگانه طبخ و آماه می کنیم. برای تهیه سس، قارچ را خرد می کنیم و می شوییم و با 50 گرم کره سرخ می کنیم و همراه با پیاز و سیر سرخ شده در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم. رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و میگو را در داخل این سس می ریزیم و کمی به هم می زنیم. پوست گوجه فرنگی را گرفته، آن را قطعه قطعه کرده و داخل مایه قارچ و میگو می ریزیم و می گذاریم چند جوش بزند. کمی فلفل و نمک هم می ریزیم.

ماکارونی را با سایر مواد مخلوط می کنیم و در دیس می کشیم و با کمی جعفری خرد شده تزئین می نماییم.

نکات تغذیه ای :

میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند، نظیر گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو کالری کمتری دارد. پروتئین موجوددر میگو کیفیت بالایی داشته و حاوی تمام اسیدآمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود. برای گروههایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنها است. میگوها در کل دارای چربی کمی می باشند. اسیدهای چرب امگا-3 که از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند، در میگوها به وفور یافت می شوند. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماریهای قلبی مؤثر واقع شوند.

ماکارونی با پنیـر پیتـزا

ماکارونی با پنیـر پیتـزا

ماکارونی با پنیـر پیتـزا

مواد لازم برای 4 نفر

ماکارونی نازک: یک بسته 

 گوشت چرخکرده: 250 گرم

 پیاز متوسط: یک عدد

 رب گوجهفرنگی: یک قاشق غذاخوری

زردچوبه: نصف قاشق چایخوری

پودر سیر: یک قاشق چایخوری

نمک، فلفل و روغن: به میزان لازم

روغن زیتون: دو قاشق مرباخوری

پنیر پیتزا: 50 گرم رنده شده

طرز تهیه:

شاید به خودتان بگویید ماکارونی را که خیلیها بلدند درست کنند. چرا دستور طبخ آن را دادهاید، در پاسخ باید بگویم که ماکارونی غذای راحتی است، اما گاهی اوقات چاشنی آن خوشمزه نمیشود از خودتان میپرسید که چرا ماکارونی که در رستورانها به خصوص رستورانهای ایتالیایی میخوریم آنقدر خوشمزه است، به این دلیل که چاشنی آن بادقت خاصی درست میشود، حال طرز تهیه این ماکارونی را بخوانید…

ابتدا پیاز را با رنده ریز، رنده میکنیم سپس آن را در روغن تفت میدهیم تا طلایی شود، بعد گوشت را داخل پیاز میریزیم و هم میزنیم تا گوشت هم سرخ شود. پس از این مراحل زردچوبه، ربگوجهفرنگی، نمک و فلفل را به آن اضافه و هم میزنیم و کمی آب روی مواد میریزیم و میگذاریم تا با حرارت ملایم بپزد، دقت کنید که خوشمزگی چاشنی ماکارونی به این نکته است که گوشت چرخکرده آن باید بدون چربی باشد، مزه چربی است که مایه گوشت ماکارونی را پس از پخت خوشطعم نمیکند سپس همان طور که میدانید داخل ظرف حاوی آب جوش، به همراه نمک و روغن ماکارونیها را میریزیم و پس از ده دقیقه ماکارونی را آبکش میکنیم، خیلی از شماها عادت دارید که پس از آبکشی، ماکارونی و مایه گوشت را داخل قابلمه میریزید و نیم ساعت روی حرارت میگذارید تا ملایم دم بکشد، همین مسئله باعث میشود که ماکارونی پس از پختن خوشمزه نشود، بهترین روش این است که این کار را انجام ندهید بلکه ماکارونی را پس از آبکشی زیر شیر آب گرم داخل آبکش قرار داده، سپس آن را در قابلمه بریزید و کمی به آن روغن مایع (دو قاشق غذاخوری)، روغن زیتون (دو قاشق غذاخوری) و پودر سیر (یک قاشق چایخوری)، زردچوبه (نصف قاشق چایخوری) اضافه کنید و هم بزنید همین طور که ماکارونی را با قاشقهای مخصوص هم میزنید، شعله هم روشن باشد (در حدود دو دقیقه) سپس ماکارونی را به میل خود در دیس یا بشقاب بکشید…. و روی آن مایه گوشت را که باید حتما داغ باشد بریزید. پس از این مرحله اگر دوست داشتید پنیر پیتزای رنده شده را مانند تصویر، روی گوشت بریزید. حال ماکارونی خوشمزه شما آماده است، البته فکر نکنید که این ماکارونی مزه زیاد سیر را به خود خواهد گرفت بلکه تنها کمی چاشنی سیر را با خود به همراه دارد.

 

اسپاگتی با سس سبزیجات

آشپزی- مریم رشدی:
برای درست‌کردن ماکارونی یا به‌قول ایتالیایی‌ها اسپاگتی، حتما لازم نیست از مخلوط گوشت چرخ‌کرده و رب گوجه‌فرنگی به‌عنوان سس استفاده کنید.
این غذا را در ایتالیا با انواع و اقسام سس‌ها درست می‌کنند که اسپاگتی با سس سبزیجات فصل، یکی از این نمونه‌هاست.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

- فلفل دلمه‌ای؛ 2 عدد
- روغن زیتون؛ 2 قاشق سوپ‌خوری
- سیر؛ 2 حبه (له شود)
- گوجه‌فرنگی؛ نیم کیلوگرم (پوست گرفته و رنده شود)
- کدو؛ 2 عدد (ریز خرد شود)
- پودر فلفل قرمز؛ یک قاشق چای‌خوری سرخالی
- زیتون سیاه؛ 45 گرم یا یک‌چهارم پیمانه
- ریحان تازه خردشده؛ 2 قاشق سوپ‌خوری
- ماکارونی رشته‌ای؛ نیم کیلوگرم
- پنیر پارمسان یا پنیر پیتزا؛ 50 گرم یا نصف پیمانه (رنده‌شده)

 

روش تهیه:

1 – فلفل دلمه‌ای‌ها را شسته و پس از خارج‌کردن تخم داخل آنها، به‌صورت خلالی خرد کنید. سپس روغن را داخل تابه گودی بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود. پس از آن، سیر را اضافه کرده و روی حرارت کم، 30 ثانیه تفت دهید.

2 – فلفل دلمه‌ای را نیز به همراه گوجه‌فرنگی، کدو و زیتون به سیرداغ اضافه کنید و پس از اینکه مواد را به مدت 2 دقیقه تفت دادید، نصف پیمانه آب اضافه کنید و 20 دقیقه صبر کنید تا این سس بپزد. ریحان خردشده را هم به همراه نمک و فلفل در مواد بریزید.

3 – در این فاصله زمانی، قابلمه‌ای را تا نیمه از آب پر کرده و پس از اضافه‌کردن کمی نمک و روغن به آب، روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا به جوش آید. پس از آن ماکارونی رشته‌ای را در آب بریزیدو مدت حدود 20 دقیقه حرارت دهید تا ماکارونی کاملا پخته شود، سپس آن‌را آبکشی کنید.

4 – در پایان، ماکارونی را در ظرف موردنظر بکشید و سس را روی آن ریخته، سپس روی سس مقداری پنیر پیتزا یا پنیر پارمسان بریزید.

نکته: ایتالیایی‌ها این غذا را به همین ترتیب می‌خورند ولی اگر شما ماکارونی را به‌صورت دم‌کرده دوست دارید، می‌توانید آن را به روش معمول دم کنید.

اسپاگتی با سس تن ماهی

اسپاگتی یا معادل فارسی آن ماکارونی، معمولا از جمله راحت‌ترین و رایج‌ترین غذاهای ایتالیایی در کشور است که نه تنها مورد علاقه کودکان است، بلکه میان بزرگ‌ترها نیز طرفداران زیادی دارد.

در میان غذاها، پخت ماکارونی یا همان به زبان اصلی اسپاگتی، می‌تواند غذای مناسبی باشد؛ به‌خصوص آنکه در این مدل اسپاگتی، به جای گوشت چرخ‌کرده از کنسرو تن‌ ماهی استفاده می‌شود. به این ترتیب، زحمت شما برای پخت این غذا در مقایسه با اسپاگتی معمولی به یک‌ سوم کاهش می‌یابد. در ضمن، غذای جدید و متفاوتی نیز برای شام یا ناهار فراهم خواهید کرد.

مواد لازم برای 4 نفر:

ماکارونی رشته‌ای……. 225 گرم (نصف یک بسته معمولی ماکارونی)

سیر (رنده شده)………. یک حبه

گوجه ‌فرنگی ریز خرده شده….. 400 گرم

کنسرو تن ماهی……… 425 گرم (حدود 2 کنسرو ماهی)

زیتون سبز یا سیاه (بدون هسته)……… 10 عدد

نمک و فلفل سیاه …….. به میزان لازم

سس قرمز تند یا پودر فلفل قرمز (درصورت دلخواه)….. …. نصف قاشق چای‌خوری

روغن مایع………. یک قاشق سوپ‌خوری
طرز تهیه:

قابلمه‌ای را آماده کرده و نصف حجم آن را از آب پُر کنید.

یک قاشق سوپ‌خوری نمک و یک قاشق سوپ خوری روغن مایع نیز به آب آن اضافه کنید و بگذارید روی شعله زیاد اجاق گاز بجوشد.

پس از به جوش آمدن آب، ماکارونی‌ها را به صورت درسته در داخل آب در حال جوش بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا روی شعله متوسط اجاق گاز بپزد.

برای درست‌ کردن سس اسپاگتی، سیر و گوجه فرنگی را در قابلمه کوچکی بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب گوجه فرنگی شروع به جوشیدن کند. درب ظرف را نگذارید و اجازه دهید مخلوط گوجه فرنگی و سیر مدت 3 تا 5 دقیقه حرارت ببیند تا آب آن تبخیر شود و گوجه فرنگی پخته باقی بماند.

پس از آن، تن ماهی، سس قرمز یا پودر فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه و زیتون بدون هسته و دو نیم شده را به گوجه فرنگی پخته‌ بیفزایید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

با توجه به اینکه در پخت اسپاگتی، روش دم‌ کردن وجود ندارد، ماکارونی پخته‌ شده را در ظرف مورد نظر ریخته و سس گوجه‌ فرنگی و تن ماهی را روی آن بریزید و سرو کنید.

نکته:

حتما کنسرو تن ماهی را به مدت 20 دقیقه در آب داغ بجوشانید.
تبیان

ماکارونی مخلوط (زمان پخت 15 دقیقه)

مواد لازم برای 4 نفر:

3 یک قاشق سوپخوری روغن زیتون – یک دوم فنجان پیاز خرد شده – 2 فنجان نخود فرنگی – 120 گرم گوشت کم چربی باریک خرد شده – 350 گرم ماکارونی یک چهارم فنجان جعفری – پنیر پیتزا یک چهارم فنجان- نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز و نمک و فلفل را با 1.5 ق .س روغن زیتون به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا پیازها نرم شود. سپس نخود فرنگی را اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر تفت دهید . سپس گوشت را اضافه کرده و 2 دقیقه دیگر تفت دهید . ماکارونی را آبکش کنید و با بقیه روغن زیتون، مخلوط گوشت ، 2 ق.س پنیر پیتزا و 2 ق.س جعفری مخلوط نمایید. پس از سرد شدن روی آنرا با بقیه پنیر تزئین نمایید.

لازانیا با گوشت

مواد لازم:
- لازانیا 1 بسته
- گوشت چرخ کرده 200 گرم
- پنیر پیتزا 100 گرم
- پیاز 2 عدد متوسط
- رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
- نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
- آبلیمو 2 تا 3 قاشق غذاخوری

* طرز تهیه:
1- پیاز را خلال کرده، با مقدار کمی روغن سرخ کنید و به آن کمی زردچوبه بزنید. سپس گوشت چرخ کرده را که با پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کرده اید به آن اضافه کنید و آن را تفت دهید تا آب گوشت کشیده شود. رب را همراه با نمک و فلفل و آبلیمو به مایه گوشتی اضافه کنید و ته فنجان آب روی آن بریزید و بگذارید مایه گوشتی بجوشد و به روغن بیفتد.
2- خمیر لازانیا را در ظرف نسبتاً بزرگ آب جوش که به آن مقداری نمک و روغن مایع افزوده اید، بریزید و کمی زردچوبه به آن اضافه کنید تا طعم و رنگ لازانیا بهتر شود. محتوی ظرف را به مدت 8 الی 10 دقیقه بگذارید بجوشد تا خمیر لازانیا نرم شود. سپس آب جوش را خالی کرده بجای آن به تدریج آب سرد اضافه کنید و این عمل را 2 تا 3 بار تکرار کنید، تا آب روی لازانیا سرد شود و خمیر به هم نچسبد.
3- در یک ظرف پیرکس که کف آن را با کمی روغن آغشته کرده اید، یک لایه خمیر لازانیا قرار دهید و روی آن مایه گوشتی و پنیر پیتزای رنده شده بریزید. سپس یک ردیف دیگر خمیر قرار دهید و روی آن مایه گوشتی و پنیر پیتزا بریزید. این عمل را تکرار کنید تا خمیر لازانیا تمام شود. روی خمیر مایه گوشتی و پنیر پیتزای رنده شده بریزید و 4 یا 5 قاشق غذاخوری آب، کف ظرف بریزید و درِ ظرف را گذاشته یا روی آن را با فویل آلومینیم بپوشانید و 15 دقیقه در فر با حرارت 180 درجه سانتی گراد (350 درجه فانهایت) قرار داده، سپس درِ ظرف را برداشته و 15 دقیقه دیگر در همین دما قرار دهید تا روی آن کمی برشته شود. خوراک لازانیا را با ظرف سر سفره بیاورید و با کارد آن را برش بزنید.
نکته: خوراک لازانیا را می توان به صورت دم کرده در قابلمه نچسب هم تهیه کرد.

لازانیا با قارچ

مواد لازم:
- خمیر لازانیا یک بسته
- پنیر پیتزای رنده شده 100 گرم
- قارچ 300 گرم
- سس گوجه فرنگی تند 3 قاشق غذاخوری
- کره 50 گرم

* طرز تهیه:
1- قارچ را بشویید و آن را به صورت عمودی برش زده در کره سرخ کنید.
2- خمیر لازانیا را مانند لازانیا با گوشت آماده کنید. ته قابلمه را چرب کنید. یک ردیف لازانیا روی آن چیده و روی آن را سس گوجه فرنگی تند بمالید و قارچ و پنیر پیتزای رنده شده را روی آن بریزید. سپس یک ردیف دیگر لازانیا روی آن قرار دهید و مایه قارچ را روی آن بریزید و به همین ترتیب ادامه دهید تا خمیر لازانیا تمام شود. روی خمیر را با قارچ و پنیر پیتزای رنده شده و سس گوجه فرنگی بپوشانید و کمی آب ته قابلمه بریزید و آن را دم کنید یا در فر مانند لازانیا با گوشت طبخ نمایید.
نکته: لازانیا را می توان به صورت لقمه ای هم تهیه کرد. در این صورت روی هر خمیر را با گوشت یا قارچ بپوشانید و آن را لوله کرده و در کف قابلمه یا ظرف پیرکس بچینید و آن را طبخ نمایید.

ماکارونی با مرغ

مواد لازم:
- ماکارونی 400 گرم
- مرغ نصف سینه مرغ
- سیب زمینی 1 عدد بزرگ
- پیاز 2 عدد متوسط
- رب 5/1 تا 2 قاشق غذاخوری
- جعفری خرد شده 2/1 پیمانه
- زعفران کمی
- نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
- آبلیمو 2 یا 3 قاشق غذاخوری

* طرز تهیه:
1- مرغ را با یک لیوان آب و یک عدد پیاز و کمی زعفران بگذارید بپزد تا آب آن به خوردش برود. سپس آن را ریش ریش کنید.
2- پیاز را خلال کرده، با مقدار کمی روغن سرخ کنید. به آن کمی زردچوبه زده، رب را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. به آن نمک و فلفل و آبلیمو بزنید و مرغ را همراه جعفری خرد شده به آن اضافه کرده، مواد را با هم مخلوط نموده و از روی حرارت بردارید.
3- ماکارونی را همان طور که در دستور تهیه ماکارونی با گوشت گفته شده آماده کنید و به جای مایه گوشتی از مایه مرغ لای ماکارونی بدهید و آن را دم کنید.

ماکارونی با گوشت

مواد لازم:
- ماکارونی 400 گرم
- گوشت چرخ کرده 150 گرم
- رب گوجه فرنگی 5/1 تا 2 قاشق غذاخوری
- سیب زمینی 1 عدد بزرگ
- پیاز 2 عدد متوسط
- نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
- آبلیمو 2 تا 3 قاشق غذاخوری
* طرز تهیه:
1- گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده مخلوط کنید.
2- پیاز را خلال کنید و در مقدار کمی روغن سرخ نمایید. به آن کمی زردچوبه زده، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و حرارت دهید تا آب گوشت کشیده شود.سپس رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید. به مایه گوشت، نمک، فلفل و آبلیمو را بیفزایید. (نمک به مقداری اضافه کنید تا نمک ماکارونی را هم تأمین کند، بنابراین مقداری بیشتر از آنچه گوشت احتیاج دارد نمک بریزید.)
3- قابلمه ای مناسب را پر از آب کنید. پس از آن که آب به جوش آمد ماکارونی را همراه با یک قاشق غذاخوری نمک و مقدار کمی زردچوبه (برای خوشرنگ شدن ماکارونی) و یک قاشق غذاخوری روغن (برای این که ماکارونی به هم نجسبد.) داخل آب بریزید و بگذارید ماکارونی مغز پخته شود. سپس آن را در آبکش ریخته با آب نیم گرم کاملاً بشویید تا شوری و لیزی آن گرفته شود.
4- در ته قابلمه یک قاشق غذاخوری روغن بریزید و سیب زمینی های ورقه شده را روی آن بچینید. سپس یک ردیف ماکارونی و یک ردیف از مایه گوشتی روی آن بریزید. و به همین ترتیب ادامه دهید تا ماکارونی تمام شود. ته استکان آب داخل قابلمه ریخته، دم کنی را روی قابلمه قرار دهید و ابتدا با حرارت زیاد بگذارید ماکارونی دم بالا بدهد. سپس حرارت را ملایم کنید، تا ماکارونی دم بکشد و ته دیگ سیب زمینی بسته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد